Új kedvencet talált magának az amerikai sitcom-ipar: a szabadszájú, a szexről nyíltan beszélő, túl sokat piálón, vicces, független nőt.

 

Újfajta kulturális jelenséget tapasztalhatnak az amerikai sitcomok (azaz helyzetkomikumra építő sorozatok) kedvelői: egyre nagyobb súlyt követelnek maguknak a nők, akik immár nem a férfiaknak végszavazó, alárendelt szereplők, hanem önálló jogon sztárok.

A folyamat katalizátora az idei Koszorúslányok című film kasszasikere, amely végül a jelek szerint meggyőzte a gyártókat, hogy a férfiak hajlandóak fizetni azért, hogy vicces nőket láthassanak. Márpedig ami Hollywoodban siker, az pillanatokon belül eljut például a televíziókba is.

Márpedig a Koszorúslányok igencsak meggyőző sikert aratott, és nem csak a kritikusok körében: a hollywoodi mércével mérve nevetséges 32 millió dollárból leforgatott film eddig 283 millió dollárt hozott a kasszáknál, ami papíron testvérek között is negyedmilliárd dolláros haszon.

A komikus nők megjelenése persze nem újdonság, hiszen már az 1950-es években arattak sikereket (elég talán csak Lucille Ballt említeni az I Love Lucy-ban), aztán a 70-es években jött Bea Arthur a Maude-ban, Loretta Swit pedig egyenesen 10 Emmy-jelölést kapott 11 év alatt a M*A*S*H című legendás sorozatban nyújtott alakításáért. A 80-as évek második felében Roseanne Barr emelte új magasságokba a vicces nők szerepét a róla elnevezett Roseanne-ért.

Ami közös volt a fenti alakításokban (és ami egyáltalán nem igaz ma), az az, hogy ezek a sorozatok a nőket mindig feleség vagy anyaszerepbe helyezték.

A magunk részéről kíváncsian várjuk, sikerül-e az áttörés.

Csatlakozzon hozzánk a Facebook-on, ahol itteninél bővebb tartalommal, linkekkel, érdekes sztorikkal jelentkezünk: ami ide nem fér, ott megtalálható! Aki Twitter-en követne minket, azt is megteheti. Jó szórakozást!