Noha mostanság csúcsra jár a szépségipar, a mindenkori eszményképnek megfelelő tökéletes alak elérése ősrégi hívószó az emberiségnek (különösen annak szebbik felének). Megmutatjuk, milyen praktikákat ajánlottak a cégek a biztos fogyásra az elmúlt 80 évben.
Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Mindenekelőtt pár elgondolkodtató adat: az Egyesült Államok felnőtt lakosságának több mint egyharmada (35,7 százalék) elhízott, és még a gyerekek és tinédzserek között is 17 százalék ez az arány (ami 12,5 millió fiatalt jelent).
Nem csoda, hogy több tízmilliárd dolláros iparág épült a zsírpárnák eltüntetésére, de mielőtt hajlamosak lennénk azt gondolni, hogy ez valamiféle ezredfordulós nyavalya, mutatunk pár reklámot a nem is olyan közeli múltból, melyek egytől egyig csodaszereket ígértek a szépség elérésére.
Lesz köztünk „zsírégető” szappan csakúgy, mint elektromos kütyü vagy éppen a jól ismert különböző kalóriaszegény ételek. Szóval sok új nincs a nap alatt...
A Spot Reducer (legfelső kép) 1955-ből például azt a csodás ígéretet hordozta, hogy (egyedi tudományos módszerével) egyszerűen elmasszírozza a zsírt a lerakódás helyéről.
A La Mar szappan az 1920-as években ígérte azt, hogy „lemossa a kövérséget és a kor jeleit” a felhasználóról, ami nem akármi, hiszen egyszerre szépít és fiatalít. Holott csak egy szappan...
Aztán ott van a ma is ismert egyik világmárka, amely már 1933-ban az egészséges étkezésben látta a testsúlycsökkenés biztos módját. Az egészséges étkezés legbiztosabb módja pedig mi más is lenne, mint a márka termékeinek fogyasztása...
Mutatunk még ezen kívül is pár reklámot, és miközben néha mosolygunk egyet, azon is érdemes elgondolkodni, hogy a ma reklámozott termékek mennyivel hatékonyabbak.
A korábbi posztok közül ajánljuk:
A „szocializmus legszebb arca” karrierről és a Playboyról
Pokoli történet a felhőkarcolók között
Szexista reklámok a közelmúltból
Utolsó kommentek