A gazdasági válság újfajta embertípust honosított meg: a profi bevásárlókat, akik az utolsó fillérig kihasználva az árengedményeket hatalmas összegeket takarítanak meg. És őrületbe kergetik a szupermarketeket...
Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Magyarországon már hosszú évek, évtizedek óta ismerős jelenség, hogy a kispénzű vásárlók hajlamosak komolyabb távolságokat is megtenni némi árengedményért. Míg a magyar legendásan árérzékeny közönség, addig ez Nyugaton eddig nem volt jellemző, a válság hatására azonban ott is megjelent a kifejezetten a szuper- és hipermarketek kedvezményeire érzékeny vásárlófajta.
A brit szupermarketek azonban most szembesülnek először azzal, hogy az akcióikat egy kifejezetten erre ráállt középosztálybeli közönség figyeli és használja ki az utolsó penny-ig, ráadásul felhasználva a közösségi oldalakat is, például éppen a fellelt kedvezmények világgá kürtölésére.
Fillérre nyomulnak
A jelenség az elmúlt 6-8 hónapban erősödött fel igazán, állítja az egyik lánc, a Morrisons ügyvezetője: „Olyan vásárlókról beszélünk, akik kiszámított költségvetéssel dolgoznak, otthon sütnek-főznek friss alapanyagokból. A kedvezményeket ellenőrzik és szétkürtölik a közösségi oldalakon” - panaszkodott Dalton Philips.
Miközben persze kissé vicces látni, amint a reklámengedmények visszaütnek az áruházláncokra, érdemes meghallgatni az érintett vásárlókat is, akik között középvezetők is vannak.
Projekt menedzsment bevásárlás közben
Az egyik „profi bevásárló”, Sarah Beesley például kifejezetten a saját, projekt menedzseri munkakörének tapasztalatait alkalmazza. „Ugyanazokkal az alapelvekkel indulok neki vásárolni, amikkel egy-egy projektet kezelek. Megvizsgálom az árajánlatokat, átfutom a rendelkezésre álló termékek listáját és eldöntöm a legjobb ár-értékarányt”.
„Tudok sütni-főzni. Például ha marharagut készítek, akkor tudom, hogy semmi különbség nincs aközött, hogy a darab húst 20 fontért veszem a hentestől vagy 5 fontért a szupermarketben” - teszi hozzá a négygyermekes családanya.
Sarah Beesley számításai szerint ha kifejezetten a kedvezményeket keresve vásárol, akár a heti családi bevásárlás egyharmadát is megtakaríthatja.
Mindehhez csak annyit tennénk hozzá, hogy egészen érdekes Magyarországról végignézni, ahogyan a korábban ilyen kérdésekkel nem nagyon törődő nyugati középosztály a válság hatására újra felfedezi a spórolás intézményét...
A korábbi posztok közül ajánljuk:
Káprázatos hotelbelsők szédítő mélységekben
Ötévesen intézetbe küldenék a rossz gyerekeket
Pillantás egy világsztár hétköznapjaiba
Utolsó kommentek