Az 1920-30-as évek volt az autózás első aranykora, ekkor vált az autó első ízben tömegcikké. A húszas éves végére a Ford T-modell már sokak számára elérhetővé vált, a sok jármű miatt egyre több lett a baleset is.
Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
1909-ben egy Ford T-modell még 1200 dollárba került, alig két évtizeddel később már 300 dollárt sem kellett fizetni érte Amerikában, így aztán nem csoda, hogy az autózás kevesek kiváltságából a mindennapi élet egyik fontos eszköze lett.
Ráadásul ekkor jött divatba az autóbérlés intézménye is, így aztán nem csoda, hogy 1929-re már az amerikaiak 20 százaléka részt vett a közúti közlekedésben.
A nagy, klasszikus autógyárak, a Ford, a Chrysler és a General Motors hatalmas vetélkedésben próbálták kivenni a részüket a fellendülésből, és mire a húszas évek végén beütött a nagy világgazdasági válság, a Ford futószalagjairól már percenként gördült le egy új autó.
A technológia fejlődése azt jelentette, hogy az új modellek már akár 80 km/órás végsebessége elérésére is képesek voltak, ugyanakkor a biztonság terén egyre nagyobb volt a lemaradás.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy jogosítvány megszerzése nélkül is bárki beülhetett a volán mögé, akkor nem meglepő, hogy a korszak a látványos és tragikus balesetekről is hírhedtté vált.
Ezeket örökítette meg Leslie Jones, aki 1917-től egészen 1956-ig volt a Boston-Herald Traveler fotósa és ebbéli minőségében hivatali kötelessége is volt a város életének dokumentálása.
A fotográfus 1967-ben hunyt el, a családja pedig a Bostoni Közkönyvtárnak adományozta az évtizedek alatt elkészült 34 ezer fényképet. Ezekből válogattunk.
A korábbi posztok közül ajánljuk:
A királynő találkozásai: Chaplintől Lady Gagáig
"Éreztem, valaki nem tér vissza élve”
Az ablakon szórta ki a pénzét a milliárdos
Utolsó kommentek