Természetesen Kínában és nem fel, hanem össze: a 9 nagyvárost összefogó megapolis lakossága négyszerese lesz Magyarországénak.

A világ legnagyobb városát a Gyöngy-folyó deltájában hozzák majd össze – azért fogalmazunk ilyen nyakatekerten, mert az egyelőre névtelen megapolis kilenc, már létező nagyváros (lásd a térképet) összeolvasztásából jön létre.

A 42 millió leendő lakos azt jelenti, hogy a Magyarország közel felét (41 600 négyzetkilométer), Nagy-London 26-szorosát (!!) kitevő területen fekvő városban négyszer annyian élnek majd, mint Magyarországon

Az adatok már így is lenyűgözőek, és akkor még nem beszéltünk a gazdasági vonatkozásokról: a terület a kínai ipar szívében fekszik, ennek megfelelően, amikor létrejön, az ország gazdaságának közel egytizedét adja majd.

Elképesztő összegek forognak

A következő hat évben mintegy 150 nagyobb infrastrukturális (közlekedési, energia, víz és telekommunikációs) beruházást hajtanak végre itt a kínaiak, összesen mintegy 61 ezer milliárd forint értékben. Na, még egyszer: 61 ezer milliárd forint.

„Az elképzelés alapja, hogy amikor létrejön a megapolis, a lakosok teljesen szabadon utazhatnak majd, és használhatják az egészségügyi és egyéb szolgáltatásokat a körzeten belül” – fejtette ki minden idők egyik legambiciózusabb építészeti elképzelésének vezető tanácsadója, Ma Csiangming.

„Nem olyan lesz, mint Nagy-London, vagy Nagy-Tokió, mert nem egyetlen város lesz az a szíve. Így aztán nem is nevezhetjük el egyetlen, már meglévő település után sem. Segít majd abban, hogy az ipar és a munkahelyek sokkal egyenlőbben oszoljanak szét a régióban, és ez vonatkozik a közszolgáltatásokra is” – tette hozzá az építész.

Egységesülés minden szinten

Az elképzelések szerint sok mindent egységesítenek: így például a tömegközlekedést, azaz egy bérlettel utazhatnak majd mindenhová. Márpedig utazni aztán lesz majd mint, hiszen a következő években a tervek szerint 29 új vasútvonalat építenek összesen 5000 kilométer hosszúságban. Az elképzelés szerint az új vonalaknak hála a városközpontok között sehol sem kell majd egy óránál hosszabban utazni.

Az egységes megapolisnak köszönhetően 85 százalékkal csökkenhetnek a telefonköltségek és jelentősen fejlesztik a kórházakat és az iskolákat is. „A lakosok az internet segítségével választhatják majd ki, melyik kórház a legkevésbé zsúfolt aznap, hová érdemes menni” – mondta Ma Csiangming.

Lesz nagyobb is

Ha mindez nem lenne elég, a születendő megapolis csupán egy folyamat kezdete, mert a kínai vezetés azt tervezi, hogy az évtized végére 50-100 millió lakosú nagyvárosokat (pontosabban régiókat) hoz létre.

Északon például Pekinget és Tiancsint (az ország két legfontosabb városát) már gyorsvasút-hálózatok sora köti össze, amiből előbb-utóbb egy gazdasági övezet jön majd létre, nem kevesebb, mint 260 millió lakossal.