Nincs könnyű élete a brit reklámszövetségnek, amely az utóbbi időszakban egyre-másra tiltja be a reklámokat, nem csak a tévéből, de az utcai hirdetőtáblákról is. Miért? Nos, a leggyakoribb indok, hogy az adott hirdetés túlságosan erős szexuális töltettel bír.
A British Advertising Standards Authority nehéz heteket él, hiszen meglepően sok hirdetést és reklámot tilt be, leginkább arra hivatkozva, hogy azok „túl szexik”. Nézzük meg, vajon igazuk van-e...
Az első (nagyobb brit internetes oldalakon) megjelent reklámban a pinup-lány Lucy Pinder látható elég érdekes pózokban – és még érdekesebb szövegekkel. Az egyik szerint „Mire képes, hogy elveszítsd a fejed?”, a másik azt a kérdést teszi fel, hogy „Mitől izzadsz meg idő előtt?”, míg a harmadik azon töpreng el, hogy „Vajon meddig bírod?”. A szervezet szerint egészen elborzasztó mennyiségű (pontosan 10...) panasz érkezett hozzájuk a reklám miatt.
Egy harmadik poszteren egy szőke nő látható a tengerparton egy kikötött bikinfelsőt szorítva a melleihez, az üzenet pedig: „Minél tisztább vagy, annál mocskosabb leszel”. Ez a hirdetés 113 reklamáló üzenetet juttatott az ASA postaládájába.
A szervezet szerint a panaszok legtöbbje azért érkezett mert szexuálisan kétértelműnek, tisztességtelennek, provokatívnak, az alkalmi szexet dicsőítőnek és a nőket megalázónak tartották a reklámokat.
A termékeket gyártó cég közleményében kifejtette, hogy szerinte nem kellene ennyire komolyan venni ezeket a reklámokat, melyek alapvetően 17-27 év közötti férfiaknak készültek és meglehetősen népszerűek játékos, szexi mivoltuk miatt.
A közelmúltban egy olyan reklámot ítéltek túlságosan provokatívnak és tiltottak be, melyen a 17 éves Dakota Fanning egy parfümöt szorongat a lábai között.
Nem szeretnénk sem ítélkezni, sem felülbírálni a brit hatóságot, úgyhogy inkább csak kérdésként tesszük fel: valóban ennyire provokatívak ezek a reklámok?
Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Ha tetszett a poszt, ajánljuk az alábbiakat is:
Ötven fiatal rámolt ki egy kisboltot
Utolsó kommentek