Az utóbbi időszakban már Magyarországra is megérkezett az úgynevezett binge drinking jelenség, azaz amikor (jellemzően fiatalok, nem ritkán kiskorúak) az eszméletlenségig isszák magukat a lehető legrövidebb időn belül. Nagy-Britannia egyes részein a helyzet már válságos.
Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Magyarországon is egyre gyakrabban kell az orvosoknak lépniük a fiatalok körében terjedő binge drinking miatt. A szó azt a jelenséget takarja, amikor az alkoholfogyasztó minél rövidebb időn belül issza részegre magát.
A jelenség szülőhazája Nagy-Britannia, ahol a helyzet egyre rosszabbra fordul. Különösen Anglia északkeleti részéről érkeznek drámai adatok, ahol 100 ezer emberből 59 fiatal került már legalább egyszer kórházba emiatt. Különösen veszélyeztetett helyzetben vannak a 21 éven alatti fiatal lányok.
Északkelet-Angliában az országos átlag kétszeresét (118 embert minden 100 ezerből) teszik ki azok, akiknek valamilyen kezelésre van vagy volt szükségük tavaly.
Felveszik a harcot
Nem csoda, ha a brit kormány is az egyik kiemelt feladatának tartja a jelenség visszaszorítását, csakúgy, mint civil csoportok, például a Balance (Egyensúly) nevű szervezet.
„A régiónkban élők túl sok alkoholt isznak már egészen kis kortól, az ital túl könnyen beszerezhető, olcsó és túlságosan reklámozott. Noha a kormány alkoholstratégiájának célja a binge drinking visszaszorítása, nem teljesen egyértelmű az alkohol marketingjével, reklámjával kapcsolatos elképzelés” - jelentette ki a Balance igazgatója, Colin Shevills.
A northumbriai rendőrség csak tavaly 238 alkalommal szabott ki legalább 80 fontos (kb. 28 ezer forintos) helyszíni bírságot szabott ki 21 éves vagy annál fiatalabb nőkre (!!). Ez tízszerese a dél-angliai számoknak.
A szomorú lista második helyén a Merseyside-i lányok (Liverpool és környéke) találhatók, majd a Lancashire-ben élők következnek.
A brit szakemberek és szervezetek elsősorban az alacsony árakat és a reklámokat hibáztatják, mondván, miközben az alkoholos italok jó részét a zsebpénzükből meg tudják venni a fiatalok, addig a reklámok azt az üzenetet erősítik, hogy az alkoholizálás cool, vagy vonzóbbá tesz, illetve hogy inni kell a jókedvhez.
A Balance azt szeretné elérni, hogy tiltsák be a fiatalokat célzó alkoholhirdetéseket a mozikban és a tévében a 18 éven alattiak által is nézhető filmek előtt, valamint szeretné elérni, hogy ne lehessen ilyen italokat hirdetni közösségi oldalakon, valamint sport és ifjúsági rendezvényeken.
A képeket elnézve alighanem valóban itt az ideje lépni... Ha már egyik-másik tini nem tud.
A korábbi posztok közül ajánljuk:
Jeremy Clarkson „rasszista” botránya
Itt töltötte a romantikus éjszakát Vilmos és Kate
Akik szembeszálltak a hatalommal
Fordulat a Kennedy-gyilkosság ügyében?
Utolsó kommentek